CryptogeldNieuwsGoogle gaat ICO’s, Bitcoin- en andere cryptoadvertenties verbieden

We zouden echt heel graag positief nieuws willen brengen, maar het enige wat we nu kunnen bedenken is dat de Bitcoin en consorten nog steeds veel hoger staan dan vorig jaar. Nu heeft Google aangekondigd dat ze advertenties over ICO’s, initial coin offerings, binnenkort gaan verbieden. Niet lekker, maar misschien wel de regulering die cryptovaluta nodig heeft.  Verbod Bij concurrent Facebook is adverteren met cryptomunten en ico’s al een tijdje verboden en nu gaat Google...
Max van Hasenbroek14 maart 20184403 min

We zouden echt heel graag positief nieuws willen brengen, maar het enige wat we nu kunnen bedenken is dat de Bitcoin en consorten nog steeds veel hoger staan dan vorig jaar. Nu heeft Google aangekondigd dat ze advertenties over ICO’s, initial coin offerings, binnenkort gaan verbieden. Niet lekker, maar misschien wel de regulering die cryptovaluta nodig heeft. 

Verbod

Bij concurrent Facebook is adverteren met cryptomunten en ico’s al een tijdje verboden en nu gaat Google dat dus ook doen. De ban geldt niet alleen voor Google zelf, maar alle bedrijven die het moederbedrijf Alphabet in handen heeft. Denk daarbij dus aan Youtube. Het verbod heeft te maken met een verandering van het beleid binnen Google wat betreft financiële diensten. 

Alles gaat eraan, ook munten met echte whitepapers en echte toekomstplannen kunnen niet meer hun diensten aanbieden op de platformen Google en Youtube. Zoeken naar nieuwe, goedkope munten om in te investeren wordt dus ook een alsmaar grotere zoektocht als je dat van plan was.

Make Google Great Again

Maar waarom verandert Google het beleid? Dat heeft te maken met de hoeveelheid ‘consumentenschade’ er is opgetreden binnen de wereld van crypto’s in korte tijd. Duizenden mensen die door verschillende ico’s zijn opgelicht en daardoor hun geld zijn kwijtgeraakt. Zelf zeggen ze: “We hebben geen glazen bol en weten niet wat de toekomst is, maar voor nu hebben digitale munten een hoog  potentieel voor consumentenschade en dat willen we erg graag voorkomen.”

Er is nog een reden waarom Google met gestrekt been ingaat: het moederbedrijf Alphabet haalt 84% van de omzet uit advertenties. Logisch dus dat ze die omgeving zuiver willen houden van spammers en scammers. 

Max van Hasenbroek

Eindbaas in elke zin van het woord. Heeft een hekel aan ‘die ringetjes’ (Audi) en zorgt er dan ook voor dat elke bestuurder in die luxere Volkswagen ervan langs krijgt. Hoewel je het niet zou verwachten, kan hij nog steeds lachen om Jiskefet.

Financieel nieuws, maar dan beter.

Mis niets! Abonneer je op onze nieuwsbrief!

DGP Media B.V., 2018 © All Rights Reserved | website: WebNexus - webdesign Groningen